Moja Akcija logo

Za Vas objavljujemo isključivo proizvode na akciji!

091 253 9559 | marketing@mojaakcija.hr

Black friday – kako kupovati i ne biti prevaren!

Uoči Crnog petka, dana kad internetske trgovine širom svijeta za kupce pripremaju snižene cijene i posebne ponude, nastaju brojni lažni webshopovi čija jedina svrha je prevara kupaca koji su se olakomili za niskim cijenama njihovih omiljenih proizvoda

Popularnost online prodaje je značajno porasla kao posljedica lockdowna i epidemije, no kupci su još uvijek prilično nepovjerljivi prema nekim internetskim trgovcima. I to s razlogom.

Uoči Crnog petka, dana kad internetske trgovine širom svijeta za kupce pripremaju snižene cijene i posebne ponude, nastaju brojni lažni webshopovi čija jedina svrha je prevara kupaca koji su se olakomili za niskim cijenama njihovih omiljenih proizvoda.

Iako se Crni petak službeno održava sljedeći petak, odnosno 26.11., mnogi su već krenuli s Black Friday popustima. Ako niste sigurni je li neka web trgovina lažna, pročitajte savjete iz udruge hrvatskih web trgovaca.

Preko 60 % Hrvata naručuje isključivo uz plaćanje prilikom preuzimanja
Udruga eCommerce Hrvatska je nedavno provela istraživanje na bazi 4080 online kupaca koje je pokazalo da čak 60% kupaca preferira plaćanje pouzećem umjesto karticom. Neki se boje krađe podataka kartice, a drugi se boje da naručenu robu nikad neće vidjeti.

Iz udruge hrvatskih web trgovaca naglašavaju da je većina hrvatskih webshopova usklađena sa zakonom. Obzirom da su kontrole hrvatskih webshopova vrlo česte, nije ni čudno da većina njih pazi na sve zakonske obveze u nastojanju da izbjegnu kazne, ali i loše kritike na internetu.

“Mogućnost ostavljanja recenzije je najjače oružje suvremenog kupca. Loše korisničko iskustvo može trgovca stajati puno više od bilo kakvog gubitka koji bi eventualno nastao radi greške trgovca, jer četvrtina kupaca kaže da bi odustala od kupovine ako webshop ima loše recenzije. A čak 30 % njih tvrdi da neće ni kupiti na nekom webshopu ako isti nema pozitivne recenzije kupaca”, tvrdi predsjednik udruge Marcel Majsan.

Kako prepoznati je li webshop siguran ako nema recenzije
Iako većina dobronamjernih webshopova posjeduje nekakav oblik društvenog dokaza, odnosno dokaza da je riječ o stvarnoj tvrtki, moguće je da ćete u vrijeme Black Friday ludnice naletjeti na neki webshop čiju povijest ne možete provjeriti na internetu, jer se radi o novom trgovcu, ili pak lažnom webshopu – koji je otvoren s jedinom namjernom da prevari kupce koji se olakome nevjerojatno niskim cijenama.

“Ako se domena ni ime tvrtke ne spominju nigdje na internetu, niti webshop posjeduje neki društveni dokaz poput fanova na društvenim profilima ili pouzdanih recenzija, nemojte im ostavljati podatke svoje kartice. Ako već morate kupiti na sumnjivom webshopu, pogledajte nudi li isti barem jedan siguran način plaćanja. Iako je plaćanje prilikom preuzimanja sigurno, isto ne jamči da vam trgovac neće poslati lažnu robu. Stoga je najsigurniji način plaćanja putem Paypala, koji kupcima vraća novac u situaciji bilo kakve prevare.”

Prilikom kupovine kupci bi trebali koristiti online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica Europske unije, kada je to moguće jer je veća vjerojatnost da će lakše riješiti eventualne probleme. Osim toga, u srpnju je na snagu stupio zakon na razini cijele EU prema kojem se naplaćuje carina na svu robu izvan EU, tako da je u većini slučajeva postao neisplativo naručivati robu iz uvoza.

Trusted Shop oznaka – najlakši način da provjerite je li webshop siguran
Udruga eCommerce Hrvatska okuplja više od 500 webshopova koji dostavljaju robu hrvatskim kupcima, a svim punopravnim članovima omogućuju i besplatnu Trusted Shop certifikaciju kojom trgovci pokazuju kupcima da su trgovina od povjerenja. Listu svih dosad provjerenih web trgovina možete pronaći ovdje.

“Jasno nam je da ne može svaki kupac provjeriti starost domene kako bi saznao je li neki webshop ima tradiciju poslovanja. Niti je svaki novi webshop koji nastane u ovo vrijeme automatski lažan. Zato smo mi u udruzi uspostavili oznaku povjerenja koju dodjeljujemo svim online trgovcima koji zadovolje 11 kriterija našeg eCommerce Kodeksa. Kada vidite Trusted Shop oznaku povjerenja na nekom webshopu, možete biti sigurni da je riječ o dobronamjernom web trgovcu”, poručuje predsjednik udruge Marcel Majsan.

LINK NA WEB: https://ecommerce.hr/ecommerce-hrvatska-trusted-shop

VIŠE IZ KATEGORIJE Novosti

Studenac ovih blagdana svojim kupcima vraća dvostruko više od potrošenog novca

U povodu nadolazećih blagdanskih dana veselja i darivanja, Studenac  nastavlja drugu godinu zaredom svoju blagdansku priču SRETNI BLAGDANI, SRETNI SUSJEDI

Studenac, najveći maloprodajni lanac po broju trgovina u Hrvatskoj donosi nevjerojatnu priliku za sve svoje susjede  – svaki tjedan, 1300 […]

Godišnjica projekta “Hrana se ne baca” – Dukat predstavlja edukativni i nagradni online natječaj “Do posljednje mrvice!”

Za kraj godine Dukat najavljuje i novu seriju besplatnih filmskih projekcija za građane, ovog puta dokumentarnog filma „Wasted! The Story of Food Waste“, kojeg je producirao slavni kuhar Anthony Bourdain

Bacanje hrane ozbiljan je društveni, humanitarni, ekološki i ekonomski problem današnjice koji doprinosi socijalnim nejednakostima, negativno utječe na okoliš, doprinosi […]

Studenac planira širenje izvan granica Hrvatske – namjerava preuzeti slovenski maloprodajni lanac Kea

Studenac se iz uspješne omiške obiteljske tvrtke transformirao u najbrže rastući maloprodajni lanac u Hrvatskoj; Studenac već sada zapošljava preko šest tisuća ljudi, a ovaj potez dodatno će osnažiti kompaniju

Studenac, najbrže rastući maloprodajni lanac u Hrvatskoj u posljednjih pet godina i lanac s najvećim brojem prodavaonica, namjerava pridružiti slovenski […]

Close